2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA


ÖĞRENCİ DUYURUSU
 
1- 2021-2022 Eğitim Öğretim yılı Güz Dönemi Ders Seçimleri 13 Eylül 2021 (08:30)-17 Eylül 2021 (17:30)  tarihleri arasında internet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecektir. Elektronik ortam dışında kayıt yenileme işlemi yapılmayacaktır
 
2- Ders seçim işlemi için ayrılmış olan süre kesinlikle uzatılmayacaktır.
                                                          
3- a) 2021 YKS sonucunda Üniversitemiz Birinci Öğretim programlarına yeni kayıt yapan öğrencilerimiz ile  Öğrenim süresini aşmayan Üniversitemiz Birinci Öğretim öğrencileri doğrudan Öğrenci Bilgi Sistemine girip ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
 
    b) Lisans Tamamlama ve Yabancı Uyruklu öğrenciler ile öğrenim süresini aşan Birinci Öğretim öğrencilerinin yukarıda belirtilen tarihler içinde kayıt yenileme işlemlerini yapabilmeleri için ilk önce öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini AKBANK’ın Türkiye'deki herhangi bir şubesine elden veya internet bankacılığından (Mobil veya Bilgisayar) yatırmaları gerekmektedir. (Eğer öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretinizi sorunlular hesabına yatırmış iseniz, biriminiz öğrenci işleri bürosuna makbuzunuzu işletiniz.)
 
 
İnternetten Kayıt Yenileme İşlemi için:
 
a) İnternet’e bağlı herhangi bir bilgisayardan yararlanarak “http://www.trakya.edu.tr” adresinde bulunan “Öğrenci” menüsü altındaki  “Öğrenci Bilgi Sistemi” ne girebilir veya “http://obs.trakya.edu.tr” internet adresini doğrudan kullanabilirsiniz. Karşınıza “Sisteme Giriş” ekranı gelecektir.
 
b) Ekranın sol tarafında bulunan “Şifre gerektiren işlemler için lütfen sisteme giriş yapınız” ibaresinin altındaki “Giriş” tuşuna basınız. Açılan pencereye öğrenci no ve şifrenizi yazıp, “Giriş” tuşuna tıklayınız.
 
c) Sol bölümde yer alan “Kayıtlanma” seçeneğinden “Kayıt Yenileme” işlemini seçiniz.
 
d) Açılan ekranın üst kısmında “Alabileceğim Dersler”, onun altında ise “Seçtiğim Dersler” yer almaktadır. Eğer geçmiş yıllardan başarısız olduğunuz dersler var ise bu dersler “Seçtiğim Dersler” alanında önceden seçilmiş olarak gelecektir.
 
e) Yeni dönemde almak istediğiniz dersleri üzerine tıklayarak seçiniz ve “+Seçtiğim Dersleri Ekle” tuşuna basarak tek tek ekleyiniz.
 
f) Alttan almak zorunda olduğunuz ve yeni seçtiğiniz dersler, “Seçtiğim Dersler” alanında yer almaktadır. Son kontrollerinizi yaptıktan sonra “Seçimlerimi Kaydet” tuşuna basarak ders seçme işlemini sonlandırabilirsiniz.
 
g) Danışmanınız bu sürece onay verinceye kadar, seçilmiş olan dersler üzerinde değişiklik yapılabilmektedir.
 
h) Konu ile ilgili sorularınızı biriminizde bulunan öğrenci işleri bürosuna iletebilirsiniz.
 
ı) Öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini yatırmış olan öğrencilerimizin, dekontlarını 4 Ekim 2021 tarihine kadar birim öğrenci işleri bürosuna teslim etmeleri gerekmektedir.


Not: Kayıt yenileme haftaları boyunca AKBANK Üniversitemiz Balkan Kongre Merkezinde (06-17 Eylül 2021) hizmet verecektir.


2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemize yeni kayıtlanan tüm öğrencilerimizin Öğrenci Bilgi Sistemine (obs.trakya.edu.tr) erişim sağlayabilmeleri için şifreler oluşturulmuştur. Şifreler TC kimlik numarası veya Öğrenci Numarası olarak belirlenmiştir.


Ders seçimlerinde öğrencilerin öncelikle (Ara Sınıf Öğrencileri İçin) daha önceki dönemden kesmiş olduğu zorunlu veya seçmeli dersler ile alıp başarısız olduğu dersleri alması gerekmektedir. Başarısız dersleri alan öğrenciler kalan kredileri ile kendi dönemlerinden ders alabilirler. Ders seçimlerinde hata bulunan öğrencilerin Danışmanları ile iletişime geçmeleri rica olunur. Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan " Mesaj" menüsünde yer alan "Mesajlarım" kısmından Danışmanları ile iletişime geçebilirler.

Bu içerik 10.09.2021 tarihinde yayınlandı ve toplam 965 kez okundu.